طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

آموزش فلش - تغییر شکل اشیاء

تغییر شکل اشیاء
پس از آنکه شکل های منظم هندسی و غیر هندسی را با استفاده از ابزارهای گفته شده ایجاد کردید، شاید قصد داشته باشید برای ایجاد یک شکل خاص و مورد نظر، این اشکال رسم شده را تغییر شکل و ظاهر دهید. با تغییر شکل اشکال هندسی و غیر هندسی، به آسانی و در مدت زمانی کم اشکال جدیدی بوجود می آیند.

تغییر شکل با ابزار Selection:
با استفاده از ابزار Selection علاوه بر آنکه می توانید یک یا چند شکل را در فلش انتخاب کنید، همچنین می توانید اشیاء و اشکال رسم شده را تغییر شکل دهید.
برای تغییر شکل شیء مورد نظر، پس از انتخاب ابزار Selection، نشانگر ماوس را کنار شکل مورد نظر قرار دهید. هنگامی که ماوس را در کنار حاشیه یا لبه شکل قرار می دهید، در کنار نشانگر ماوس یک علامت منحنی ظاهر می شود. این علامت بیانگر این است که کاربر می تواند این قسمت از شکل را تغییر شکل دهد. به شکل ماوس در تصویر زیر دقت کنید.
تغییر شکل با ابزار Selection در فلش


با گرفتن کلید ماوس و کشیدن آن، ضلع مستطیل منحنی می شود.
منحنی کردن ضلع مستطیل در فلش

هنگامی که ماوس را کنار گوشه های شکل قرار می دهید، در کنار نشانگر ماوس علامت زاویه ظاهر می شود. این علامت بیانگر این است که اکنون کاربر می تواند تغییر شکل زاویه ای در شکل ایجاد کند. به عبارتی دیگر، در این حالت کاربر می تواند با حرکت دادن دو ضلع یک شیء، تغییری در شکل ظاهری آن به صورت زاویه ای و صاف ایجاد کند. در تصویر زیر، با حرکت دادن گوشه بالا و سمت چپ مستطیل، یک ذوزنقه ایجاد شده است.
ایجاد ذوزنقه در فلش

تغییر و ویرایش شکل با ابزار Eraser: یکی دیگر از ابزارهایی که برای تغییر و ویرایش اشکال رسم شده مورد استفاده قرار می گیرد، ابزار Eraser یا پاک کن می باشد. توسط این ابزار به آسانی و به سرعت قادر خواهید بود قسمت های مورد نظر یک شکل را پاک کنید.
برای پاک کردن قسمتی از شکل، ابزار پاک کن را از جعبه ابزار انتخاب کنید. پس از انتخاب ابزار، ماوس را روی شکل مورد نظر قرار داده و با گرفتن کلید ماوس، ماوس را روی شکل بکشید.
ویرایش شکل با ابزار Eraser در فلش

ابزار پاک کن در قسمت پایین جعبه ابزار، امکاناتی را جهت پاک کردن با حالت های مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد. هنگام پاک کردن شکل در حالت پیش فرض، مانند تصویر بالا، مشاهده خواهید کرد حاشیه و داخل شکل هر دو پاک می-شوند.در فلش، تنظیمات و حالت های مختلف پاک کردن در قسمت پایین جعبه ابزار قرار داده شده است.
به عنوان مثال، اگر بخواهید فقط داخل شکل پاک شود و حاشیه شکل بدون تغییر باقی بماند، حالت دوم (Erase Fills) را در قسمت تنظیمات ابزار انتخاب کنید.
تنظیمات ابزار Eraser در فلش

با انتخاب گزینه سوم (Erase Lines) در تصویر زیر مشاهده میکنید تنها حاشیه شکل پاک می شود.
پاک کردن حاشیه شکل در فلش

تغییر دادن حالت شکل با چرخاندن، از حالت طبیعی خارج کردن، آینه ای کردن و تغییر اندازه شکل، از روش هایی است که کاربر برای بدست آوردن یک حالت و شکل خاص روی شیء مورد نظر انجام می دهد. فلش امکانات مناسبی را برای انجام این کارها در اختیار کاربر قرار می دهد. در ادامه، به توضیح و تشریح هر یک از این امکانات می پردازیم.


منبع: http://persiangfx.com/fa/tutorials/flash/basics/editing-shapes/

نظرات 2 + ارسال نظر
mohadese یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ب.ظ http://momohadesemoghadam.blogfa.com

ok mamnon vebet khili amozandas

جوجه تیغی پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://www.rohesorkh.blogfa.com

سلام دوست گلم ممنون از این که به من سر زدین.
مطالب اموزنده ای تو وبلاگتون نوشتین.خوبه که چیزهایی رو که بلد هستین به دیگران هم یاد میدین.
نشانه سخاوت شماست.
بازم بیا.خوشحال میشم.بای

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد