طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

آموزش فلش - تغییر حالت شکل با ابزار Transform

تغییر حالت شکل با ابزار Transform: این ابزار به شما این امکان را می دهد تا شکل انتخابی را بچرخانید، تغییر اندازه دهید، حالت شکل را اریب کرده و آن را از جهات مختلف بکشید.
برای اعمال تغییرات گفته شده در شکل، ابزار Free Transform را در جعبه ابزار انتخاب کنید. تغییر حالت شکل با ابزار Transform در فتوشاپ

پس از انتخاب ابزار، یک بار روی شکل مورد نظر کلیک کنید تا انتخاب شود. با انتخاب شکل توسط این ابزار مشاهده می کنید علاوه بر انتخاب شکل، دستگیره هایی (مربع¬های کوچک مشکی رنگ) اطراف شکل را احاطه می کنند.

انتخاب شکل در فلش
برای چرخاندن شکل، ماوس را کنار دستگیره های گوشه ای قرار داده و با گرفتن کلید ماوس، ماوس را بکشید.
چرخاندن شکل در فلش
برای اریب کردن حالت شکل، ماوس را کنار دستگیره های میانی قرار داده و سپس با گرفتن کلید ماوس، آن را بکشید.
اریب کردن شکل در فلش
برای کشیدن شکل در جهات مختلف، ماوس را روی دستگیره های میانی این بار روی دستگیره های میانی قرار داده، سپس با گرفتن کلید ماوس آن را بکشید.
کشیدن شکل در جهات مختلف در فلش
برای تغییر اندازه شکل، ماوس را روی دستگیره های گوشه ای قرار داده، سپس با گرفتن کلید ماوس آن را بکشید.
تغییر اندازه شکل در فلش
نکته: برای کوچک و بزرگ کردن شکل به یک نسبت، هنگام تغییر اندازه کلید Shift را در صفحه کلید نگه دارید.

علاوه بر استفاده از ابزار Transform برای تغییر حالت شکل، پس از انتخاب شکل، می توانید به منوی Modify رفته و سپس گزینه Transform را انتخاب نمایید. استفاده از منوی Modify و گزینه Transform ، امکانات بیشتری را به صورت جداگانه در اختیار شما قرار می دهد.
با انتخاب هر کدام از دستورات Distort، Envelope و Scale دستگیره هایی جهت تغییر حالت شکل دراطراف آن ظاهر می شود که می توانید با گرفتن و کشیدن این دستگیره ها، شکل را به صورت دلخواه تغییر حالت دهید.
دو گزینه Rotate 90 CW و Rotate 90 CCW این امکان را به شما می دهند تا شکل را به ترتیب 90 درجه به جهت عقربه های ساعت و 90 درجه خلاف جهت چرخش عقربه های ساعت بچرخانید. همچنین دو گزینه Flip Vertical وFlip Horizontal نیز به ترتیب شکل را به صورت عمودی و افقی آینه ای می کند.
چرخاندن شکل

منبع: http://persiangfx.com/fa/tutorials/flash/basics/editing-shapes/
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد