طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

آموزش فلش - تغییر رنگ داخل و حاشیه شکل

تغییر رنگ داخل و حاشیه شکل: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Fill color یا Stroke color کلیک کرده و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.
تغییر رنگ داخل و حاشیه شکل در فلش

رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی خطی: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Color Type کلیک کرده و Linear gradient را انتخاب کنید.

رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی خطی
رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی دایره ای: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Color Type کلیک کرده و Radial gradient را انتخاب کنید.
رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی دایره ای
در قسمت پایین پنل رنگ، کادری مشاهده می کنید که ترکیب های رنگی انتخاب شده را نمایش می دهد. در منتهی الیه این کادر دو مخزن رنگی وجود دارد. با کلیک روی هر کدام از این مخزن ها، می توانید رنگ یکی از دو رنگ ترکیبی را تغییر دهید. به عنوان مثال، در مورد ترکیب رنگی شکل بالا مشاهده می کنید دو رنگ زرد و قرمز با هم ترکیب شده اند. برای تغییر رنگ زرد به رنگی دیگر، روی مخزن سمت چپ کلید کرده و رنگ آن را تغییر می دهیم.
تغییر رنگ در فلش
علاوه بر دو رنگ ترکیبی، می توانیم از سه رنگ ترکیبی و یا بیشتر هم استفاده کنیم. برای انجام این کار، ماوس را در زیر کادر ترکیب رنگی قرار دهید. در این هنگام، در کنار ماوس یک علامت + ظاهر خواهد شد. این بدان معناست که اکنون با کلیک می توانید یک مخزن رنگی دیگر نیز در بین دو مخزن راست و چپ ایجاد نمایید.
ایجاد مخزن رنگی در فلش
اکنون مانند دو مخزن قبلی، می توانید روی این مخزن جدید نیز کلیک کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. در شکل زیر مشاهده می کنید، رنگ آبی نیز به دو ترکیب رنگی (سفید و قرمز) قبل اضافه می شود.
ترکیب رنگ در فلش
با گرفتن و کشیدن مخازن رنگی، می توانید گسترش آنها را در شکل کاهش و افزایش دهید. در شکل زیر با گرفتن و کشیدن مخزن رنگی آبی به سمت راست، گستره رنگ سفید بیشتر شده است.
افزایش گستره رنگ
ویرایش ترکیب رنگی با ابزار Gradient Transform: با استفاده از ابزار Gradient Transform می توانید ترکیب رنگی *ایجاد شده را تغییر اندازه و تغییر مکان دهید. برای انجام این کار، ابزار Gradient Transform را در جعبه ابزار انتخاب کرده و سپس روی شکل کلیک کنید.
ویرایش ترکیب رنگی با ابزار Gradient Transform
پس از کلیک روی شکل، چهار دستگیره روی شکل ظاهر می شود که در شکل بالا این چهار دستگیره را با عدد نشان دادیم هر کدام از این دستگیره ها ویرایش خاصی را انجام می دهند:
- دستگیره 1: هنگامی ماوس را روی این دستگیره قرار می دهید، شکل ماوس تبدیل به پیکان های چهار جهته می شود. با گرفتن و کشیدن این دستگیره می توانید مکان ترکیب رنگی را تغییر دهید. در مورد شکل بالا، می توانید مکان قرارگیری رنگ سفید را تغییر دهید. با انجام این کار، یک جلوه سه بعدی در دایره ایجاد می شود.سفید بیشتر شده است.
ایجاد جلوه سه بعدی
- دستگیره 2: با گرفتن و کشیدن این دستگیره، رنگ مرکزی شکل (در مورد شکل بالا رنگ سفید) به سمت چپ و راست باز و بسته می شود.
تغییر رنگ مرکزی شکل
- دستگیره 3: با گرفتن و کشیدن این دستگیره، رنگ مرکزی شکل (در مورد شکل بالا رنگ سفید) به صورت دایره ای کوچک و بزرگ یا میزان آن کم و زیاد می شود.
تغییر ابعاد رنگ
- دستگیره 4: با گرفتن و کشیدن این دستگیره، رنگ مرکزی شکل (در مورد شکل بالا رنگ سفید) به صورت مورب و مایل درمی آید.
اریب کردن رنگ

منبع:
http://persiangfx.com/fa/tutorials/flash/basics/moving-and-arrangment-and-coloring/
نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ق.ظ http://black-sky.orq.ir

سلام
من عاشق فلش هستم
اما تا حالا نتونستم بهش دست بزنم
میتونید کمکم کنید
هرچی بخواید من میدم

افسانه دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 ب.ظ http://razpenhan.blogfa.com

سلام ممنون که به وبلاگ من سرزدید و برام نظر گذاشتید .
دوست عزیز وبلاگ شما هم جالب و پر محتوا و قشنگه
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد