طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

آموزش فلش - اصول اولیه انیمیشن

اصول اولیه انیمیشن:
فلش چند روش برای ایجاد انیمیشن در اختیار کاربر قرار می دهد. هر کدام از این روش ها، امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به تشریح و بررسی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت.
Motion Tween:

از این نوع انیمیشن برای تنظیم خصوصیات یک شیء مانند، مکان و موقعیت و همچنین مقدار شفافیت در یک فریم و تغییر آن در فریم دیگر استفاده می شود. فلش، تغییرات این دو فریم را به طور خودکار تنظیم می کند و در نهایت یک جلوه انیمیشن از حرکت پیمایشگر در بین این دو فریم ایجاد می شود. برای متحرک کردن یک شیء از یک نقطه به نقطه دیگر، باید یک قاب کلیدی ایجاد نمود.
برای ایجاد انیمیشن Motion Tween ، شیء مورد نظر را رسم کنید. به منوی Insert رفته و گزینه Motion Tween را انتخاب کنید.
ایجاد انیمیشن

پس از انجام مرحله قبل، فریم اول تا فریم آخر (فریم آخر بطور پیش فرض روی 24 است) انتخاب شده و با رنگ آبی نمایش داده می شود. همچنین، پیمایشگر خط زمان نیز به طور اتوماتیک، روی فریم آخر قرار می گیرد.
فریم های فلش

سپس شیء را به مکان مقصد می کشیم تا مکان مبداً و مقصد را در فلش مشخص کنیم.
رسم شیء در فلش

اکنون با فشار دادن کلیدهای Ctrl+Enter انیمیشن اجرا خواهد شد. با اجرای انیمیشن خواهید دید شیء از نقطه مبدا به سمت نقطه مقصد حرکت خواهد کرد.
اگر نشانگر ماوس را در کنار مسیر سبز قرار دهید، می توانید مسیر را با ماوس گرفته و آن را بصورت منحنی درآورید.
اجرای انیمیشن

Shape Tween: این نوع انیمیشن برای تبدیل یک شیء به شیء دیگر بکار می رود. به عنوان مثال، اگر بخواهیم یک مربع را با حالت انیمیشن تبدیل به دایره نماییم، از این نوع انیمیشن استفاده می کنیم. این نوع انیمشن، کاربرد زیادی در ساخت انیمیشن های حرفه ای ندارد.
Frame by Frame:
این نوع انیمیشن، از اولین فریم تا آخرین فریم، روی تمام فریم ها یک فریم کلیدی ایجاد می کند. روی هر یک از این فریم کلیدی می توانیم حالت ها و جلوه های متفاوتی را ایجاد نماییم.


منبع: http://persiangfx.com/fa/tutorials/flash/basics/lesson7-time-line-animation/

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد