طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

طراحی و انیمیشن

آموزش و قبول سفارش انواع طراحی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

آموزش فلش - ذخیره سازی سندها

ذخیره سازی سندها
پس از ایجاد اشکال مختلف در فلش برای ویرایش یا استفاده آنها در پروژه های مختلف، باید سند فعلی را ذخیره نمایید. ذخیره سازی در فلش با دو فرمت ایجاد می شود. 1. فرمت FLA 2. فرمت SWF. در ادامه به توضیح هر کدام از این دو فرمت می پردازیم:
FLA:
هر نرم افزار دارای فرمت مخصوص به آن برنامه می باشد. به عنوان مثال، نرم افزار فتوشاپ برای ذخیره سازی یک سند، به طور پیش فرض سند را با فرمت PSD ذخیره می کند. فرمت PSD فرمت اصلی و اختصاصی نرم افزار فتوشاپ است. اگر کاربر بخواهد سند ذخیره شده با فرمت PSD را بعدا ویرایش کند، این فرمت فقط در خود نرم افزار فتوشاپ باز می شود و کاربر قادر است سند را ویرایش نماید.
نرم افزار فلش نیز برای ذخیره سازی دارای فرمتی بنام FLA است. این فرمت، سند ایجاد شده را با تمام اشیاء، لایه ها و محتویات ذخیره می نماید و کاربر قادر است این فایل را به منظور ویرایش در آینده در خود نرم افزار فلش باز کرده و دوباره روی آن تغییراتی انجام دهد.

SWF: این فرمت، فرمت اجرایی در فلش می باشد. پس از ذخیره کردن سند با فرمت FLA، کاربر می تواند سند را برای استفاده در پروژه های مورد نظر ذخیره نماید. بطور مثال، پس از ساختن یک انیمیشن، برای مشاهده آن و استفاده آن در یک پروژه، این انیمیشن را باید با فورمت SWF ذخیره نماییم. این فرمت اجرایی که با Flash Player اجرا می شود، انیمیشن ساخته شده را اجرا کرده و آن را نشان می دهد.

ذخیره سازی با فرمت FLA:
برای ذخیره سازی سند با فرمت FLA، به منوی File بروید و سپس دستور Save As را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده مکان ذخیره سند را مشخص کرده و در قسمت File Name اسم مورد نظر را برای سند وارد کنید و سپس روی Save کلیک کنید.


ذخیره سازی سند در فلش با فرمت FLA


ذخیره سازی با فرمت SWF: پس از ذخیره سازی با فرمت FLA، دوباره به منوی File بروید و سپس دستور Publish را انتخاب نمایید. این فرمت در کنار فرمت FLA ذخیره می شود.
ذخیره سازی با فرمت SWF
منبع:
http://persiangfx.com/fa/tutorials/flash/basics/3d-abjects-and-saving-documents/
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد