-
ایجاد افکت روی عکس در فلش - قسمت اول
جمعه 7 مهرماه سال 1391 23:31
در این آموزش به شما نشان داده خواهد شد چطور با استفاده از ماسک، نکات و ریزه کاری خاص فلش افکت تصویری مدرن ایجاد کنید. شما نمی توانید از کد action script برای ماسک کردن در این آموزش استفاده کنید. این افکت بسیار جذاب است و در عین حال بسیار آسان می باشد. مرحله1 یک فایل فلش جدید ایجاد کنید. کلیدهای Ctrl+J را بر روی صفحه...
-
آموزش ساخت تصاویر چشمک زن در فلش
پنجشنبه 6 مهرماه سال 1391 22:22
دراین آموزش گام به گام فلش، به شما نشان خواهیم داد چطور افکت تصویر چشمک زن را در فلش بسازید و از برخی نکات ریزه کاری خاص در فلش استفاده کنید. نیازی به استفاده از کد action script برای ساختن این درس نیست، شما همچنین با استفاده از این آموزش یاد خواهید گرفت چطور با استفاده از ابزار Transform (Q) عکس ها را بزرگ کنید،...
-
آموزش افکت تغییر شکل در فلش
چهارشنبه 5 مهرماه سال 1391 20:44
در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه بدون استفاده از action script code تصویر تبدیل شونده ی مدرن ایجاد کنید. شما می توانید با کمک چند تکنیک و ترفند ساده این تصویر را در برنامه ی فلش خلق کنید. مرحله1 ابتدا تصاویر مورد نظر را انتخاب نمایید که ما در این آموزش از تصاویر زیر استفاده نموده ایم. مرحله2 یک فایل جدید فلش...
-
آموزش فلش - کشیدن خط، منحنی و شکل
سهشنبه 4 مهرماه سال 1391 22:10
در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه با استفاده از AS3 می توانید اشکال و خطوط را رسم کنید. مرحله1 یک سند جدید در فلش ایجاد کنید. مرحله2 نام لایه ی جدد را AS3 بگذارید، روی لایه دوبار کلیک کنید، نام لایه را تایپ کرده و در انتها کلید Enter را بزنید. مرحله3 ابتدا قصد داریم یک خط آبی رسم کنیم، پس، فریم اول از لایه ی...
-
آموزش فلش - دستورالعمل های ساده Action Script
دوشنبه 3 مهرماه سال 1391 20:10
در این آموزش که مراحل آن به تفصیل و با جزییات کامل بیان شده است، به شما نشان خواهیم داد چگونه توابع ساده را خلق کنید. توابع یا Functions، قسمت ضروری و لاینفک برنامه نویسی هستند که کدها یا رمزها را در بلوک ها پنهان می کنند و فقط در مواقع لزوم می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. کد action script که در زیر مشاهده می کنید،...
-
آموزش فلش - ایجاد مکان نمای فلش
یکشنبه 2 مهرماه سال 1391 22:28
در این آموزش به شما نشان خواهیم داد چگونه با استفاده از AS3 مکان نمای فلش خلق کنید. مرحله1 یک سند جدید در فلش باز کنید، کلیدهای Ctrl+J را بزنید و ابعاد آن را روی مقادیر دلخواه تنظیم و با استفاده از رنگ مورد نظر خود پس زمینه را رنگ آمیزی نمایید، در انتها سرعت فریم یا frame rate را روی 32 تنظیم کنید. مرحله2 حالا یک مکان...
-
آموزش فلش - تغییر حالت عکس
شنبه 1 مهرماه سال 1391 20:09
1. سندی با ابعاد 300×400 باز کنید. 2. به منوی File رفته و سپس از دستور Import دستور Import to Stage را انتخاب کنید. عکسی را که از قبل به همان ابعاد سند تنظیم شده باز کنید. 3. در حالی که عکس در حالت انتخاب می باشد، روی کلید F8 کلیک کرده و سپس گزینه Movie clip را انتخاب کنید. 4. روی فریم های 25، 60 و 70 کلیک کرده و کلید...
-
ایجاد جلوه ویژه روی عکس در فلش - قسمت دوم
جمعه 31 شهریورماه سال 1391 23:24
11- فریم 40 را انتخاب کرده و سپس کلید F6 را فشار دهید. پس از انجام این کار، چهار ضلعی را مانند شکل زیر تغییر مکان دهید. 12- فریم 45 را انتخاب کرده و کلید F6 را فشار دهید. سپس توسط ابزار شکل دهی، چهارضلعی را مانند شکل زیر درآورید. 13- فریم 50 را انتخاب کرده و کلید F6 را فشار دهید. اکنون توسط ابزار شکل دهی، چهارضلعی را...
-
ایجاد جلوه ویژه روی عکس در فلش - قسمت اول
پنجشنبه 30 شهریورماه سال 1391 23:50
1- سندی با ابعاد 300×400 و با رنگ سفید باز کنید. 2- در این تکنیک حداقل به سه عکس نیاز داریم. به منوی File رفته و سپس از دستور Import دستور Import to Stage را انتخاب کنید. عکس اول را در آدرس ذخیره شده باز کنید. 3- در حالی که عکس در حالت انتخاب است، عکس را روی صفحه ترسیم تراز کنید. 4- روی کلید F8 کلیک کرده و سپس گزینه...
-
نمایش عکس ها در فلش - قسمت دوم
چهارشنبه 29 شهریورماه سال 1391 21:41
11- به پنل Align رفته و عکس را روی صفحه تراز نمایید. کلید F8 را فشار داده تا پنجره Convert to Symbol باز شود. گزینه Movie clip را انتخاب کنید. 12- روی فریم های 45 و 60 کلیک کنید و کلید F6 را فشار دهید. 13- روی فریم 30 کلیک کرده و پس از انتخاب ابزار Selection ، یکبار روی عکس کلیک کنید. به پنل خصوصیات بروید. از دکمه...
-
نمایش عکس ها در فلش - قسمت اول
سهشنبه 28 شهریورماه سال 1391 16:48
نمایش عکس ها با حالت کم نور شدن (اسلاید شو) 1- در ابتدا سه عکس را انتخاب کرده و ابعاد آنها را روی 300×400 تنظیم نمایید. سپس تمام آنها را داخل یک پوشه قرار دهید. 2- یک سند جدید با ابعاد عکس ها در فلش ایجاد کنید. عرض سند را 400 و ارتفاع آن را 300 تنظیم کنید. سپس میزان سرعت فریم ها را روی 16 تنظیم کنید. 3- به منوی File...
-
آموزش فلش - متحرک کردن متن
دوشنبه 27 شهریورماه سال 1391 16:41
8- یک لایه دیگر بالای لایه Layer 1 ایجاد کنید. برای انجام این کار، روی آیکون New Layer در پایین پنل لایه کلیک کنید. 9- سپس لایه 1 را غیر قابل رویت کنید. برای انجام این کار، در آن لایه زیر آیکون چشم کلیک کنید تا علامت ظاهر شود. 10- روی فریم 40 در لایه Layer 2 کلیک کرده و کلید F6 را فشار دهید. متن مورد نظر را تایپ کرده...
-
آموزش فلش - متحرک سازی متن
یکشنبه 26 شهریورماه سال 1391 20:35
متحرک کردن متن با حالت های مختلف 1- یک سند جدید با ابعاد 200×400 و با رنگ مورد نظر و همچنین با مقدار سرعت 16 باز کنید. برای انجام این کار، به منوی Modify رفته و سپس گزینه Document را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، مانند تصویر80 در قسمت Dimensions طول و ارتفاع را مشخص کنید. در قسمت Background Color رنگ پس زمینه و در...
-
آموزش فلش - اصول اولیه انیمیشن
شنبه 25 شهریورماه سال 1391 21:14
اصول اولیه انیمیشن: فلش چند روش برای ایجاد انیمیشن در اختیار کاربر قرار می دهد. هر کدام از این روش ها، امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به تشریح و بررسی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت. Motion Tween: از این نوع انیمیشن برای تنظیم خصوصیات یک شیء مانند، مکان و موقعیت و همچنین مقدار شفافیت در یک...
-
آموزش فلش - کار با نوار ابزار
دوشنبه 20 شهریورماه سال 1391 11:55
کار با نوار زمان نوار زمانی، حاوی چهارخانه هایی به نام فریم است. هر فریم در واقع نشان دهنده یک تصویر ثابت است. اگر تصاویر متوالی در این فریم ها رسم کنیم و سپس آنها را به سرعت نمایش دهیم، یک تصویر متحرک ایجاد می شود. در واقع نوار زمانی مهمترین قسمت برنامه فلش می باشد که با آشنایی و درک کامل آن، قادر خواهید بود اشیای...
-
آموزش فلش - ایجاد نماد یا symbol
جمعه 17 شهریورماه سال 1391 17:40
برای ویرایش نماد نیز می توانید یکی از روش های زیر را انجام دهید: - روی نماد در پنل کتابخانه کلیک راست کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید. یکی از مهمترین ویرایش هایی که در مورد نماد اعمال می شود و کاربرد زیادی هم در ساخت انیمشن و دکمه دارد، تغییر رنگ و جلوه نماد است. برای تغییر جلوه و رنگ یک نماد: 1. به منوی Window رفته...
-
آموزش فلش - آشنایی با نماد یا symbol
سهشنبه 14 شهریورماه سال 1391 21:21
نماد و ایجاد آن نماد می تواند یک شیء، دکمه و یا movie clip باشد که کاربر یک بار آن را در برنامه ایجاد می کند و بارها می تواند نماد ایجاد شده را در پروژه ها استفاده نماید. اشیای تبدیل شده به نماد، در پنل Library قرار می گیرند و این پنل به عنوان یک کتابخانه و محل نگهداری نماد عمل می کند. نماد کپی شده در فلش instance نام...
-
آموزش فلش - ذخیره سازی سندها
دوشنبه 13 شهریورماه سال 1391 19:39
ذخیره سازی سندها پس از ایجاد اشکال مختلف در فلش برای ویرایش یا استفاده آنها در پروژه های مختلف، باید سند فعلی را ذخیره نمایید. ذخیره سازی در فلش با دو فرمت ایجاد می شود. 1. فرمت FLA 2. فرمت SWF. در ادامه به توضیح هر کدام از این دو فرمت می پردازیم: FLA: هر نرم افزار دارای فرمت مخصوص به آن برنامه می باشد. به عنوان مثال،...
-
آموزش فلش - اشکال سه بعدی
پنجشنبه 9 شهریورماه سال 1391 16:32
اشکال سه بعدی یکی از امکاناتی که فلش در نسخه CS5 در اختیار کاربر قرار می دهد، سه بعدی کردن اشیاء و اشکال ایجاد شده حول سه محور x y و z است. توسط این ابزار جدید، کاربر قادر است برای ایجاد جلوه های زیبا و حرفه ای تر اشیاء را در حالت سه بعدی قرار دهد. در ادامه، شما را با ایجاد اشیای سه بعدی آشنا می کنیم. سه بعدی کردن...
-
آموزش فلش - تغییر رنگ داخل و حاشیه شکل
سهشنبه 7 شهریورماه سال 1391 21:13
تغییر رنگ داخل و حاشیه شکل: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Fill color یا Stroke color کلیک کرده و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی خطی: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Color Type کلیک کرده و Linear gradient را انتخاب کنید. رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی دایره ای: پس از...
-
آموزش فلش - حرکت دادن و رنگ کردن شکل
دوشنبه 6 شهریورماه سال 1391 23:23
برای حرکت دادن شیء، یکی از دو روش زیر را انجام دهید: - ابزار Selection را انتخاب کرده و سپس با گرفتن و کشیدن ماوس شکل مورد نظر را حرکت دهید. - شکل را انتخاب کرده سپس توسط پیکان های جهت نما در صفحه کلید، شیء مورد نظر را به جهات مختلف حرکت دهید. هنگامی که چند شکل را روی هم رسم می کنید، آخرین شکل رسم شده روی شکل های دیگر...
-
آموزش فلش - تغییر حالت شکل با ابزار Transform
جمعه 3 شهریورماه سال 1391 15:44
تغییر حالت شکل با ابزار Transform: این ابزار به شما این امکان را می دهد تا شکل انتخابی را بچرخانید، تغییر اندازه دهید، حالت شکل را اریب کرده و آن را از جهات مختلف بکشید. برای اعمال تغییرات گفته شده در شکل، ابزار Free Transform را در جعبه ابزار انتخاب کنید. پس از انتخاب ابزار، یک بار روی شکل مورد نظر کلیک کنید تا...
-
آموزش فلش - تغییر شکل اشیاء
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1391 17:23
تغییر شکل اشیاء پس از آنکه شکل های منظم هندسی و غیر هندسی را با استفاده از ابزارهای گفته شده ایجاد کردید، شاید قصد داشته باشید برای ایجاد یک شکل خاص و مورد نظر، این اشکال رسم شده را تغییر شکل و ظاهر دهید. با تغییر شکل اشکال هندسی و غیر هندسی، به آسانی و در مدت زمانی کم اشکال جدیدی بوجود می آیند. تغییر شکل با ابزار...
-
آموزش فلش - رسم دایره، چند ضلعی و ستاره
سهشنبه 31 مردادماه سال 1391 23:51
رسم دایره با ابزار Oval: برای رسم دایره با ابزار Oval، چند لحظه کلید ماوس را روی ابزار Rectangle قرار دهید تا ابزارهای دیگر داخل آن نیز آشکار شوند. ابزار Oval را انتخاب نمایید. مانند رسم چهار ضلعی، کلید ماوس را گرفته و با کشیدن ماوس، دایره یا بیضی مورد نظر را رسم کنید. برای تغییر رنگ حاشیه و داخل شکل، دقیقاً مانند...
-
آموزش فلش - رسم خط و چهارضلعی
دوشنبه 30 مردادماه سال 1391 10:44
رسم خط با ابزار Line: ابزار Line را در جعبه ابزار انتخاب کنید. به منوی Properties با گرفتن کلید ماوس و کشیدن آن روی صفحه ترسیم، خط مورد نظر را رسم کنید. برای کشیدن خط با زاویه 45 درجه، کلید Shift صفحه کلید را هنگام رسم خط نگه دارید. رسم خط با ابزار Line: ابزار Line را در جعبه ابزار انتخاب کنید. به منوی Properties با...
-
آموزش فلش - کاربرد پنل ها
یکشنبه 29 مردادماه سال 1391 23:13
کاربرد پنل های فلش پنل ها در فلش دارای امکاناتی برای ویرایش اشیای ایجاد شده می باشند. برای مثال، پنل Properties، ویژگی ها و امکانات ابزار انتخاب شده را به منظور ویرایش اشکال ایجاد شده در اختیار کاربر قرار می دهد. یکی دیگر از پنل هایی که کاربرد بسیار زیادی در فلش دارد، پنل Library یا کتابخانه است. اشیاء و اشکالی که در...
-
آموزش فلش - آشنایی با محیط فلش
شنبه 28 مردادماه سال 1391 15:40
فلش و کاربرد آن امروزه در دنیای وب و مالتی مدیا، فلش، کاربردی ترین و قدرتمندترین نرم افزاری است که مورد استفاده طراحان سایت، مالتی مدیا و انیمیشن قرار می گیرد. این نرم افزار قدرت بالایی را در ایجاد متحرک سازی دو بعدی در اختیار کاربر و طراح قرار می دهد. فلش مانند نرم افزار ایلوستریتور نرم افزاری است که بر پایه وکتور...
-
انیمیشن یا پویا نمایی
جمعه 27 مردادماه سال 1391 13:29
پویانمایی، زندهنگاری یا انیمیشن ( Animation ) : نمایش سریع و متوالی تصاویری از اثر هنری دوبعدی ، یا موقعیتهای مدلهای واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویر متحرک در پویانماییها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید میآید. رایجترین روش برای نمایش زنده نگار، سینما یا ویدئو است...